به طور کلی نرخ پرش یا Bounce rate زمانی که کاربران به صفحه ای از سایت شما وارد شده و بدون اینکه از صفحه ورودی به صفحات دیگر سایت بروند از آن خارج شوند.کم بودن این نرخ به معنی با ارزش بودن صفحه هدف در رابطه با موضوع مورد نظر کاربر می باشد و راه هایی نیز برای کاهش آن وجود دارد که مهترین آن ایجاد محتوایی مفید و مرتبط با موضوع مد نظر کاربر می باشد.
نرخ پرش چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟
اینکه نرخ پرش چیست و چه رابطه ای بخصوص با رتبه بندی گوگل دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.نرخ پرش یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه دهی سایت ها در گوگل می باشد.اگر کاربری به دنبال یک موضوع خاص برای مثال “تهیه کیک شکلاتی” در گوگل باشد, سپس از طریق جستجو در گوگل بر روی لینک صفحه مورد نظر از سایت شما کلیک نماید و بلافاصله خارج شده و به صفحه جستجو بازگردد و بر روی لینک سایت دیگری مرتبط با کلید واژه کلیک نماید,این صفحه از سایت شما از نظر گوگل دارای نرخ پرش بالا و در واقع ارزش کمی است.
نرخ پرش یا Bounce rate از جمله عوامل تاثیر گذار در رتبه سایت ها در الکسا نیز می باشد.
چگونه نرخ پرش سایت را کاهش دهیم ؟
همانطور که گفتیم ایجاد محتوا صادقانه و مفید بهترین راهکار در جهت کاهش نرخ پرش می باشد , در ایجاد یک محتوا همواره باید به یاد داشته باشیم که محتوا را در درجه اول برای نیاز مخاطب خود بهینه نماییم تا گوگل! به این دلیل که گوگل خود را با سلایق و نیاز های کاربران خود منطبق می سازد.
لینک هایی که از سایت ما به سایت های دیگر ارجاع می شوند را بر روی تب جدید تنظیم نماییم,در صفحه هدف مواردی از قبیل مطالب مرتبط را قرار دهیم تا کاربران را به صفحات دیگر سایت هدایت نماییم تا خروج آنها از سایت را کاهش دهیم.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است